الخميس، 29 سبتمبر 2011




بالألوان الباهتة

"الرجل  الناجح و المشرق ورائه امرأه عظيمة اما المرأه الباهته ورائها رجل احمق"
عمرك حسيت انك باهت ؟؟ ملكش لون ؟؟
شايف كل حاجة بنفس اللون !!
مش عارف انت فرحان و لا مضايق ؟؟ فيه حاجة غلط فيك بس مش عارف هى ايه ؟؟
لما حد بيسألك عامل اية ؟ بتقوله كويس بس انت من جواك عارف انك مش كويس و مش عارف تبقى كويس لانك اصلا مش عارف فيك ايه...
بقالى فترة حاسة انى باهتة ولا انا مبسوطة و لا عارفة ابقى مبسوطة بضحك و  بهزر و بعمل اللى عايزاه بس مش من جوايا .
مضايقة بس مش عارفة احدد من اية ؟؟
انا كتبت قبل كدة جرعة مكثفة و قلت انى محتاجة جرعة سعادة مكثفة المرة دى انا محتاجة جرعة مكثفة و عاجلة جدا .
افكارى مشوشة جدا لدرجة انى بقيت بكتب بالعافية .
لما ببقى مبسوطة ببقى نفسى الون كل حاجة ازرق حتى البنى ادميين .
غريب اوى اللون ده علماء النفس بيقولوا عليه انه لون مريح جدا للعين و يوحى بالسلام و الهدوء و الراحة .

 تخيلوا
 كده لو الدنيا كلها لون ازرق اكيد كانت اعصاب الناس هتبقى هادية مش هيبقى فيه خناقات و لا مشاكل كانت هتبقى حياتنا شكل تانى خالص.
اخر مرة كنت مبسوطة بجد كلمت حد من صحابى قولتوا ممكن تبقى مبسوط؟؟ اصل انا مبسوطة اوى مش عارفة ليه و عايزة اشوف كل الناس بتضحك...كنت عايزة وقتها اوقف الزمن عشان الانبساط ده ميروحش بس كأنى كنت قافلة ايدى على شوية هواء عشان احافظ عليهم .
فى لحظات كدة الواحد بيتمنى يوقف فيها الزمن او يرجع تانى بس للأسف كل حاجة فى حياتنا ممكن ترجع الا الزمن .
عارف احساس لما تفضل تحكى و تفضفض بس لسه فيه حاجة جواك رافضة تتطلع حاجة مش عارف هى ايه؟ و لا ليه رافضة تتطلع؟
 من فترة لقيت عندى تي شيرت كان ابيض بهت عليه لون تانى مبقاش باين لونه ايه ؟ قررت البسه  مع انى مكنتش بحبه بس حسيت اننا شبه بعض اوى.
فجأة و انا بكتب الموضوع ده قررت انى:
هدور على حاجة جديدة اعملها .
*هسمع اخبار حلوة.
*لما حد يسألنى عاملة اية ؟ هرد هبقى كويسة.
*هسمع اكتر اغنية بحبها و هغنى معاها بصوت عالى اوى .
*مش هستنى من حد اى حاجة لان ده سبب اساسى فى البهتان.
لو انت كمان بهتان اعمل كدة ادى لحياتك لون
J لونها بأى لون بتحبه حتى لو اسود المهم انت تبقى مبسوط .

ملحوظة:القول اللى فوق لا ينطبق على المرأه فقط لكن على اى حد حاسس انه باهت انت وراك حد احمق مش عارف قيمتك.





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق